Πολιτιστικά

1ο Διεθνές Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Δωματίου Θεσσαλίας

Ένα πρωτοποριακό μουσικό οδοιπορικό στη Θεσσαλία

Με κλασσική μουσική δωματίου ανοίγονται νέοι ορίζοντες

Ένα πρωτοποριακό μουσικό οδοιπορικό στη Θεσσαλία από σπουδαίους Αμερικάνους μουσικούς, δείχνει τον δρόμο για πολιτιστικό τουρισμό στην Ελλάδα

Έπεσε η αυλαία στo 1o Διεθνές Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Δωματίου που διοργάνωσε η Chamber Music Hellas, μη κερδοσκοπικός οργανισμός που εδρεύει στη Νέα Υόρκη και σκοπός της είναι να φωτίσει μη τουριστικά ανεπτυγμένες περιοχές της Ελλάδας, μέσω της κλασικής μουσικής δωματίου υψηλών προδιαγραφών.
Τα δέκα πρωτοποριακά για τα ελληνικά δεδομένα κονσέρτα, παρότι ήταν εφάμιλλα της ποιότητας άλλων διεθνών όπως της Νέας Υόρκης και του Σάλτσμπουργκ, προσφέρθηκαν εντελών δωρεάν από την Chamber Music Hellas και πραγματοποιήθηκαν σε διάφορες τοποθεσίες της Θεσσαλίας, έχοντας αφήσει πλέον πίσω τους συγκινήσεις και αισθήματα ευγνωμοσύνης από όλους όσους είχαν την ευκαιρία να τα ζήσουν.
Μουσικόφιλοι από διάφορες γωνιές της γης έσπευσαν να τύχουν της μοναδικής αυτής μουσικής εμπειρίας, που έφερε την καλλιτεχνική υπογραφή του διάσημου Αμερικανού συνθέτη Lowell Liebermann.
Ο ιδρυτής και πρόεδρος του οργανισμού Chamber Music Hellas, Βάσος Παπαγαπητός με υψηλό όραμα και αγάπη για την Ελλάδα, διαπίστωσε ότι αν και οι αντικειμενικές δυσκολίες ήταν ποικίλες, από τον άστατο καιρό που ανάγκασε τους διοργανωτές να αλλάξουν συχνά τοποθεσίες ως και την έλλειψη υποδομών με τις απαιτούμενες προδιαγραφές, η διάθεσή του για τη συνέχιση του έργου που ξεκίνησε, παραμένει σθεναρή και ήδη φροντίζουν στην CMH το προγραμματισμό του επόμενου και για άλλες περιοχές της Ελλάδας με δυνατές συνεργασίες.
«Είναι απαραίτητο να καλλιεργήσουμε το έδαφος για τον θεματικό τουρισμό και δη τον πολιτιστικό, αν θέλουμε να βοηθήσουμε την ανάπτυξη σε περιοχές που δεν είναι τόσο προβεβλημένες. Χρειάζεται επιμονή και υπομονή από την πλευρά μας, αλλά και γόνιμη συνεργασία από όλους τους φορείς που ενδιαφέρονται πραγματικά για την βιωσιμότητα τέτοιων εγχειρημάτων και ανοίγουν τον δρόμο στην ανάπτυξη του τόπου τους. Ψάχνουμε για πόλεις έτοιμες να δεχτούν μεγάλα γεγονότα και όχι απαραίτητα με κοινό εκπαιδευμένο στην κλασική μουσική δωματίου. Η κοινή γλώσσα της μουσικής ενώνει τους ανθρώπους και λειτουργεί ως ίαση στις ψυχές όλων», τόνισε ο B. Παπαγαπητός.

Γεγονότα όπως κι αυτό προσελκύουν το ενδιαφέρον από όλο τον κόσμο και γι΄αυτό κατά τη διάρκεια του 12ήμερου ταξιδιού, παραβρέθηκαν δημοσιογράφοι και ταξιδιωτικοί συγγραφείς από την Αμερική και την Ιαπωνία.

Η Γενική Γραμματέας της Chamber Music Hellas και εκπρόσωπός της στην Ελλάδα, Μαρία Χριστίνα Μπακλαβά συμπλήρωσε, «…τη μεγαλύτερη ενθάρρυνση μας την έδωσαν οι απλοί πολίτες που κατακλύσαν στην κυριολεξία τους χώρους όπου πραγματοποιήσαμε τα κονσέρτα. Το αγκάλιασμα από τα δημοτικά και ιδιωτικά ωδεία ήταν κάτι το συγκινητικό, αφού έσπευδαν σε κάποιες περιπτώσεις να καλύπτουν τις όποιες αδυναμίες, ανοίγοντας τους ιδιωτικούς τους χώρους, ακυρώνοντας πολλές φορές ακόμη και εξετάσεις, προκειμένου να ωφεληθούν οι μαθητές τους από τους σπουδαίους αυτούς μουσικούς που ήρθαν από την Αμερική».
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Λόουελ Λίμπερμαν, μίλησε για έναν βαρυσήμαντο στόχο που έχει θέσει η CMH, που δεν είναι μόνο τα υψηλής στάθμης κονσέρτα σε περιοχές που το έχουν μεγάλη ανάγκη, αλλά και να υποστηριχθούν στο μέλλον νέοι ταλαντούχοι νέοι της περιφέρειας, με υποτροφίες στην Αμερική.

Αλησμόνητη επίσης, θα μείνει η στιγμή που ο Λόουελ Λίμπερμαν μαζί με τον πιανίστα Γουίλιαμ Χόμπς μέσα στο Διαχρονικό Μουσείο της Λάρισας, ξεσήκωσαν τους παρευρισκόμενους με μουσικές Ελλήνων συνθετών, κλείνοντας με μια διασκευή του Λίμπερμαν του Ζορμπά.
Στα Τρίκαλα στην πόλη με την σπουδαία μουσική παράδοση, οι καλλιτέχνες είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις για συνεργασία με το Μουσείο Τσιτσάνη και να ακούσουν ταλαντούχους νέους και νέες, προκειμένου στο άμεσο μέλλον να δώσουν ευκαιρίες για υποτροφίες σε Αμερικάνικα Ωδεία και Πανεπιστήμια.
Τέτοια περίπτωση ήταν και η Ματίνα Τσαρουχά (σχετ.φωτ.)που είχε την ευκαιρία να την ακούσει ο καταξιωμένος καθηγητής του Julliard School Γουίλιαμ Χομπς, τον οποίο είδαμε στη συνέχεια στον Πολυχώρο πλινθοκεραμοποιίας Τσαλαπάτα, στο Βόλο σε ένα δίωρο σόλο ρεσιτάλ, να εκτελεί χωρίς παρτιτούρες, έργα από τον Chopin, τον Rachmaninoff, τον Κωνσταντινίδη και να κλείνει με την Piano Sonata του Beethoven Op.111, αποσπώντας το παρατεταμένο χειροκρότημα των όρθιων παρευρισκόμενων.

Λίγο πριν τη λήξη του φεστιβάλ θεωρήθηκε επιβεβλημένη η παρουσία των μουσικών στο Πήλιο και συγκεκριμένα στη Τσαγκαράδα που αν και αναγκάστηκαν να αλλάξουν χώρο λόγω της βροχής, ένας άλλος φιλόξενος ιδιωτικός χώρος προσφέρθηκε ανιδιοτελώς, προκειμένου να γεμίσει μελωδίες η πανέμορφη αυτή πλατεία με τον τεράστιο πλάτανο από αριστουργήματα του Brahms, του Mozart και του Rachmaninoff.

Στην τελευταία συναυλία του φεστιβάλ, στην Πορταριά του Πηλίου, τα υπέροχα «Τρία τραγούδια σε ποίηση της Σαπφούς» του καθηγητή του Πανεπιστημίου του Τορόντο και Βολιώτη στην καταγωγή, Χρίστου Χατζή, καθώς και τα κουαρτέτα Πιάνου σε Liebermann και Brahms, άφησαν την πιο γλυκιά ανάμνηση και μια βαθιά υπόσχεση για τη μακροημέρευση του Φεστιβάλ και σε άλλες τουριστικά «ανεξερεύνητες» γωνιές της Ελλάδας.

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close